Gara Deva
Stație de cale ferată care deservește municipiul Deva, România
Informatii CFR Deva
Telefon: 0254 212 725
Orar: non stop
MERSUL TRENURILOR
mai multe informatii: www.cfrcalatori.ro
Zona gării Deva face parte din tronsonul 3 Gurasada-Simeria al căii ferate Frontieră-Curtici-Simeria.
Noua gara din Deva a fost construită în anul 1986 și a reprezentat, la momentul respectiv una dintre cele mai mari și moderne clădiri din oraș.
Prin stația CFR trec acum, în fiecare zi, 62 de trenuri de călători.
SCURT ISTORIC AL GARII DEVA
Gara din Deva a fost construita in anul 1868 si a contribuit mult la dezvoltarea orasului.
In luna septembrie 1868, intra in Deva venind de la Arad, cel dintai tren tras de o locomotiva, condusa de catre mecanicul Martin Gross.
Evenimentul a constituit o senzatie nemaipomenita pentru locuitorii de atunci. Taranii vedeau in "carul de foc" o adevarata minune draceasca, iar domnii se minunau si nu puteau pricepe cum "fuge fara sa fie tras sau impins de ceva"
In imagine: Vechea gara din Deva 1868 -1986
Inca din februarie 1865, Societatea de mine si furnale din Brasov, primeste de la stat autorizatia de proiectare si construire a cailor ferate Arad - Alba Iulia si Simeria - Petrosani, impreuna cu o concesiune de exploatare cu denumirea de "Prima Cale Ferata Transilvaneana"
Lucrarile caii ferate Arad - Alba Iulia au fost terminate in toamna anului 1868, dar din cauza ploilor, deschiderea circulatiei pentru public s-a facut abia la 22 decembrie in acelasi an. Linia Simeria - Petrosani a fost data in circulatie dupa doi ani, la 28 august 1870.
Pentru deservirea si siguranta traficului, se proiectase construirea unor ateliere de reparatii si un depou de locomotive in Deva.
Nobilimea si varfurile burgheziei locale insa, s-au opus insa pe motiv ca ar fi disparut "linistea si curatenia" in oras. Nu le placea ca in orasul nobililor bogati sa apara fumul de carbune si muncitori cu haine murdare si peticite.
Datorita acestor mentalitati, atelierele si depoul de locomotive s-au construit in 1866-1867 pe campul din hotarul satelor Simeria Veche, Biscaria si Saulesti. In jurul acestor ateliere, depou si gara, a luat nastere o noua localitate, numita la inceput "Colonia Simeria", devenita apoi in 1890 comuna cu 1485 de locuitori si in 1911 cu 4250 locuitori.
In imagine: Primul tren "Sageata Albastra" intra in gara Deva
Pentru a întări creșterea rețelei române InterCity, CFR a achiziționat în anul 2003 mai multe garnituri noi de tren Siemens Desiro, unele dintre acestea fiind asamblate la Arad. Denumite „Săgeata Albastră”, acestea sunt folosite pentru distanțe scurte și medii. Garniturile Desiro au fost folosite ca embleme ale modernizării CFR, în ciuda criticilor potrivit cărora CFR nu ar fi trebuit să folosească garniturile Desiro pe principalele servicii expres, deoarece acestea sunt create pentru distanțe scurte, au viteză redusă și sunt zgomotoase. CFR a răspuns acestor critici prin introducerea, în anul 2004, a unui număr de garnituri noi Desiro, care erau mai avantajoase din punctul de vedere al zgomotului și care aveau 70 de locuri în loc de 110.
Termeni si conditii: Informatiile prezentate pe acest site au un caracter orientativ. Nu ne asumam raspunderea pentru pagubele directe, indirecte sau circumstantiale produse prin utilizarea acestor informatii. Consultati serviciile specializate de informatii din statiile si agentiile de voiaj pentru confirmarea validitatii datelor. Daca nu sunteti de acord cu termenii de mai sus puteti parasi orasuldeva.ro in orice moment.